Hanya sekadar luahan Si Penulis...

Motivasi

Assalamualaikum

Kita hidup dekat dunia ni tak lame..
kejap je..tu pon kite tak tahu sampai bile kan..

Macam yang nisa belajar kat sekolah..
masa kelas agama..
kita bagaikan seorang musafir yang mencari bekalan untuk teruskan destinasinya..
macam tu lah kita...hanya seorang hamba yang diciptakan oleh Allah S.W.T..
yang menurut segala perintah-Nya...kalau kita tidak mengikuti segala perintah-Nya macam mane nak cari bekalan(pahala) untuk akhirat...akhirat yang diumpamakan destinasi untuk hamba-hamba-Nya ...sama ada ke neraka atau ke syurga-Nya...
jika kita meninggalkan setiap perintah-Nya..ia sama juga seperti kita menzalimi diri kita apabila di akhirat kelak...
jika kita melaksanakan segala perintah-Nya...kita telah memilih jalan yang benar...dan kita akan terlepas seksa azab api neraka..dan dapat mencium.melihat dan menjejakkan kaki ke syurga-Nya

Kita adalah hamba-Nya..maka kita wajib melaksanakan segala perintah-Nya..

Assalamualaikum

Thanks..for reading..

No comments:

♥♥..Cherry Blossom..♥♥ © 2011-2015 . All Right Reserved by Khairun Nisa